Pilote |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C |
OLIMP C | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mrkef (Lola T330) | 13 | 17 | 25 | -- | 25 | 20 | 25 | 15 | 20 | 1 | 25 | 7 | 13 | 15 | 25 | 25 | 17 | 288 |
2 | Emerson Fittipaldi (Lotus) | 20 | 25 | 9 | 20 | 13 | -- | 17 | 11 | 2 | 25 | -- | 1 | 25 | 20 | -- | 15 | 25 | 228 |
3 | Francois Cevert (Tyrrell) | -- | 15 | 15 | 15 | 17 | -- | 20 | 25 | 11 | -- | 13 | 11 | 15 | 5 | 15 | 17 | -- | 194 |
4 | Denny Hulme (McLaren) | 11 | 11 | 11 | 11 | 15 | 15 | -- | -- | 25 | 17 | -- | 20 | -- | 13 | 17 | 13 | -- | 179 |
5 | Peter Revson (McLaren) | 9 | 20 | 13 | 13 | -- | 2 | -- | 20 | 17 | -- | 7 | NQ | 20 | 17 | 20 | NQ | 20 | 178 |
6 | Ronnie Peterson (Lotus) | 15 | 13 | 17 | 17 | 20 | -- | 15 | -- | -- | 8 | 20 | -- | -- | 25 | -- | 20 | 4 | 174 |
7 | Jackie Stewart (Tyrrell) | 25 | 3 | 20 | 25 | -- | 25 | -- | 17 | 7 | -- | -- | 3 | 17 | -- | -- | 9 | -- | 151 |
8 | Carlos Reutemann (Brabham) | 17 | 5 | 8 | -- | 11 | 17 | -- | 13 | 8 | 15 | -- | 25 | 11 | -- | -- | 11 | -- | 141 |
9 | George Follmer (Shadow) | NQ | NQ | 4 | 4 | 9 | 11 | 7 | NQ | 13 | 2 | -- | 17 | -- | -- | 9 | -- | 15 | 91 |
10 | Jacky Ickx (Ferrari) | 8 | 4 | 6 | 5 | 6 | NQ | 11 | 5 | 15 | NQ | 5 | -- | NQ | NQ | 11 | 8 | -- | 84 |
11 | James Hunt (March) | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | 6 | 13 | NQ | NQ | 20 | 17 | 15 | -- | 4 | 3 | -- | -- | 78 |
12 | Arturo Merzario (Ferrari) | 3 | 7 | 7 | NQ | 8 | 5 | NQ | NQ | NQ | NQ | 15 | 2 | -- | 11 | 13 | 7 | NQ | 78 |
13 | Jean Pierre Beltoise (BRM P160) | 4 | -- | 5 | 7 | -- | 9 | -- | -- | 6 | 13 | -- | 9 | 2 | 8 | 8 | -- | -- | 71 |
14 | Wilson Fittipaldi (Brabham) | 6 | 8 | 3 | 8 | 5 | 7 | -- | 7 | -- | 5 | 4 | -- | -- | -- | -- | -- | 2 | 55 |
15 | Rikki von Opel (Ensign) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 4 | 3 | NQ | NQ | -- | 11 | 4 | 9 | 6 | 5 | -- | -- | 42 |
16 | Howden Ganley (Iso-Marlboro) | -- | 2 | -- | -- | -- | 13 | -- | -- | 9 | 7 | -- | -- | -- | -- | -- | 3 | 6 | 40 |
17 | Chris Amon (Tecno) | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | 8 | 9 | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | 7 | 2 | -- | NQ | 11 | 37 |
18 | Clay Regazzoni (BRM P160) | -- | 9 | -- | 1 | -- | NQ | 4 | 6 | -- | 4 | -- | 5 | -- | NQ | 7 | -- | -- | 36 |
19 | Graham Hill (Shadow) | NQ | NQ | NQ | 6 | -- | 1 | 5 | NQ | -- | 9 | -- | 6 | -- | -- | 2 | -- | 5 | 34 |
20 | Niki Lauda (BRM P160) | -- | 1 | 2 | -- | -- | -- | -- | 8 | -- | -- | 3 | -- | 1 | 1 | -- | 6 | 9 | 31 |
21 | Carlos Pace (Surtees) | 2 | -- | -- | -- | 3 | -- | -- | 4 | 5 | 11 | -- | -- | -- | -- | 1 | 5 | -- | 31 |
22 | Mike Beuttler (March) | 5 | -- | -- | 9 | 4 | -- | -- | -- | 3 | -- | -- | NQ | 8 | -- | -- | NQ | 1 | 30 |
23 | Jackie Oliver (Shadow) | NQ | NQ | -- | 2 | 2 | -- | -- | NQ | -- | 3 | 6 | -- | 3 | -- | -- | 1 | 13 | 30 |
24 | Jean Pierre Jarier (March) | -- | -- | -- | NQ | 1 | -- | NQ | 2 | NQ | NQ | NQ | 13 | 4 | -- | -- | 4 | NQ | 24 |
25 | Andrea De Adamich (Surtees) | NQ | NQ | -- | -- | 7 | NQ | 8 | NQ | 4 | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | 2 | 3 | 24 |
26 | David Purley (March) | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | 6 | NQ | NQ | -- | 9 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 7 | 22 |
27 | Rolf Stommelen (Brabham) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | NQ | 8 | NQ | 6 | 7 | NQ | NQ | NQ | 21 |
28 | Mike Hailwood (Surtees) | 1 | -- | 1 | -- | -- | 3 | -- | 3 | -- | -- | 2 | -- | 5 | -- | 4 | -- | -- | 19 |
29 | Nanni Galli (Iso-Marlboro) | 7 | -- | NQ | -- | -- | NQ | NQ | 9 | 1 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 17 |
30 | Tim Schenken (Iso-Marlboro) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 9 | NQ | NQ | NQ | 9 |
31 | Graham McRae (Iso-Marlboro) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 8 | 8 |
32 | Jody Scheckter (McLaren) | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | -- | -- | NQ | NQ | NQ | NQ | 8 | NQ | -- | -- | -- | -- | 8 |
33 | Luis Bueno (Surtees) | NQ | 6 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 1 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 7 |
34 | John Watson (Brabham) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 1 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 6 | NQ | -- | 7 |
35 | Roger Williamson (March) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | 6 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | 6 |
36 | Peter Gethin (BRM P160) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 3 | NQ | NQ | NQ | 3 |
37 | Henri Pescarolo (March) | NQ | NQ | NQ | 3 | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | 3 |
38 | Jochen Mass (Surtees) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 2 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | -- | 2 |
39 | Gijs Van Lennep (Iso-Marlboro) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | 1 | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | NQ | 1 |
Dave Charlton (Lotus) | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | |
Jackie Pretorius (Iso-Marlboro) | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | |
Eddie Keizan (Tyrrell) | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | |
Reine Wisell (March) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | -- | |
Brian Redman (Shadow) | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | -- |
Equipe | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | OLIMP | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lotus | 35 | 38 | 26 | 37 | 33 | -- | 32 | 11 | 2 | 33 | 20 | 1 | 25 | 45 | -- | NQ | NQ | 338 |
2 | McLaren | 20 | 31 | 24 | 24 | 15 | 17 | -- | 20 | 42 | 17 | 7 | 28 | 20 | 30 | 37 | NQ | NQ | 332 |
3 | Tyrrell | 25 | 18 | 35 | 40 | 17 | 33 | 20 | 42 | 18 | -- | 13 | 14 | 32 | 7 | 15 | NQ | NQ | 329 |
4 | Lola T330 | 13 | 17 | 25 | -- | 25 | 20 | 25 | NQ | 20 | 1 | 25 | 7 | 13 | 15 | 25 | NQ | NQ | 231 |
5 | Brabham | 23 | 13 | 11 | 8 | 23 | 24 | 9 | 20 | 12 | 20 | 12 | 25 | 17 | 7 | 6 | NQ | NQ | 230 |
6 | Ferrari | 11 | 11 | 13 | 5 | 14 | 5 | 11 | 20 | 15 | NQ | 20 | 2 | -- | 11 | 13 | NQ | NQ | 151 |
7 | March | 5 | -- | -- | 12 | 5 | 6 | 19 | 2 | 3 | 26 | 26 | 28 | 12 | 4 | 3 | NQ | NQ | 151 |
8 | BRM P160 | 4 | 10 | 7 | 8 | -- | 9 | 4 | 14 | 6 | 17 | 3 | 14 | 3 | 12 | 15 | NQ | NQ | 126 |
9 | Shadow | NQ | NQ | 4 | 12 | 11 | 12 | 12 | NQ | 13 | 14 | 6 | 23 | 3 | -- | 11 | NQ | NQ | 121 |
10 | Iso-Marlboro | 7 | 2 | -- | -- | -- | 13 | -- | 9 | 10 | 7 | 1 | -- | -- | 9 | 11 | NQ | NQ | 69 |
11 | Surtees | 3 | 6 | 1 | -- | 3 | 3 | 2 | 8 | 5 | 11 | 2 | -- | 5 | -- | 5 | NQ | NQ | 54 |
12 | Lola T330-HU12 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 25 | 17 | 42 |
13 | Ensign | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 4 | 3 | NQ | NQ | -- | 11 | 4 | 9 | 6 | 5 | NQ | NQ | 42 |
14 | Lotus 72E-R5 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 15 | 25 | 40 |
15 | Lotus 72E-R6 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 20 | 4 | 24 |
16 | McLaren M23/2 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 20 | 20 |
17 | Tyrrell 006 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 17 | -- | 17 |
18 | Tecno | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | 9 | NQ | NQ | -- | NQ | NQ | 7 | NQ | NQ | NQ | NQ | 16 |
19 | Shadow DN1-5A | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | 15 | 15 |
20 | BRM P160 E-08 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 6 | 9 | 15 |
21 | Shadow DN1-4A | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 1 | 13 | 14 |
22 | McLaren M23/1 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 13 | -- | 13 |
23 | Brabham BT42-3 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 11 | -- | 11 |
24 | Tecno PA123B 006 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 11 | 11 |
25 | Iso-Marlboro IR-02 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 3 | 6 | 9 |
26 | Tyrrell 006/2 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 9 | -- | 9 |
27 | Iso-Marlboro IR-01 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | 8 | 8 |
28 | Ferrari 312B3 010 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 8 | -- | 8 |
29 | Ferrari 312B3 012 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 7 | NQ | 7 |
30 | March 731/G-1 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 7 | 7 |
31 | Surtees TS14-03 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 5 | -- | 5 |
32 | Shadow DN1-3A | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | 5 | 5 |
33 | March 731/G 4 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 4 | NQ | 4 |
34 | Brabham BT42/4 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 3 | 3 |
35 | Brabham BT42-2 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 2 | 2 |
36 | Brabham BT37/2 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | 2 | NQ | 2 |
37 | March 731/G-2 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | 1 | 1 |
March 731/ G-4 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | -- | |
Brabham BT-37/2 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | -- | |
BRM P160 E-07 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | -- | |
Surtees TS14-04 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | -- | -- | |
Brabham BT42-4 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | -- | |
Surtees TS14/01 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | -- | |
Ensign N173 MN-01 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | -- | -- | |
March 731/G-3 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | -- | -- | |
BRM P160 E-01 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | -- | |
BRM P160 E-03 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | NQ | -- | |
McLaren M23/3 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | -- | -- | |
BRM P160 E-09 | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | NQ | -- | -- |